Jagode!

Radi jih imamo v vseh oblikah, še posebej naša triletnica. Dobre so ji tako vrtne jagode, še bolj pa je navdušena nad gozdnimi. Te rastejo nedaleč stran od doma in bilo jo je prav zanimivo opazovati pri nabiranju.

Ker zelo rada sodeluje pri kuhanju in peki, sva se dogovorili, da narediva jagodno torto iz gozdnih jagod, ki jih bova sami nabrali. To je veljalo vse do trenutka, ko sva prišli do rdeče žarečega brega gozdnih jagod, ki so poleg vsega še omamno dišale. Majhni prsti so spretno odkrivali najbolj rdeče sadeže in se urili v fini motoriki. Skušnjava je bila strašna, vedela je, da bi morale iti jagode v lonček, a kaj ko so bile tako slastne. »Mami, samo eno pojem, ker še ni čisto zrela.«, »Mami, ta je tako lepa, da jo bom kar pojedla«, »Mami, saj ti nabiraš za torto, kajne?«  In tako naprej in nazaj, borila se je med željo po takojšnjem užitku in med tem, kar sva se dogovorili. No, vseeno je bilo čez pol ure tudi v njenem lončku zavidljivo število jagod.

Kmalu pa je zraslo tudi dovolj vrtnih jagod, da smo skuhali marmelado. Seveda se ve, kdo je med čiščenjem skrbel za sprotno pospravljanje najlepših. Med pripravo  kozarčkov sem ji pripravila tudi enostavno aktivnost, ki jo je v prihodnjih dneh z velikim veseljem še večkrat ponovila.

Pripravila sem ji šest kozarčkov za vlaganje s pokrovčki. Izbrala sem kozarčke različnih višin, premera in oblike. Razložila sem ji zakaj potrebujemo kozarčke in čemu so namenjeni pokrovčki ter ji pokazala, kako najdemo ustrezne pare.

Pogovorili sva se o tem, da so kozarci različnih dimenzij, poiskali tistega, ki je najožji in tistega, ki je najnižji. Tako sva širili tudi besedni zaklad. Mimogrede je ugotovila tudi kdo je najnižji v naši družini in kdo najvišji.  Potem je delo nadaljevala sama.

Čeprav me je med iskanjem parov večkrat vprašala ali posamezen pokrovček ustreza na določen kozarček, ji nisem dala odgovora. Na tak način se namreč lahko uči iz lastnih napak in je bila pri svojem delu neodvisna. Z  vmešavanjem bi samo rušila njeno zbranost in samostojnost.

Ker je zdaj v občutljivem obdobju za red, je seveda na koncu vse kozarčke s pokrovčki postavila v dve urejeni vrsti.

Aktivnost je dobra tudi za razvijanje fine motorike. Podobno aktivnost bi lahko naredili tudi z uporabljenimi vzorčki šamponov, krem in drugih manjših embalaž.

Avtorica prispevka: Mojca Klepec, gostujoče pero montessori, več o Mojci poglejte TUKAJ.

Zapišite vaš komentar

+ 68 = 71