Večkrat me sprašujete, katere igrače so primerne za določeno starost otroka. Težko je točno določiti starost otroka za posamezno igračo, ker so otroci na različnih razvojnih stopnjah znotraj istega starostnega obdobja. Otrok pri 12ih mesecih lahko že samostojno hodi, drugi otrok pa se pri teh mesecih postavlja na noge, hodi ob opori, samostojno pa še ne hodi. Vsak potrebuje svoj čas za osvojitev naslednje spretnosti, kar verjetno že veste.

Ne glede nato, pa lahko določimo vsaj obdobje, v katerem je določena igrača lahko zanimiva. Tokrat vam predlagam nekaj igrač in dejavnosti, ki pomagajo otrokovemu razvoju in ga spodbujajo, in sicer za obdobje od 12 do 18 mesecev starosti.

V tej starosti:

  • otrok že obvlada samostojno hojo, zabijanje s kladivom1
  • lahko se skloni, da bi nekaj pobral,
  • se usede na stol,
  • izraža potrebo, da bi jedel povsem sam,
  • gleda ilustracije v knjigah,
  • spontano kraca po papirju,
  • uporablja žlico,
  • drži svojo skodelico in iz nje pije,
  • sledi enemu ali dvema navodiloma,
  • uporablja 3-5 besed,
  • pokaže na en del telesa,
  • kaže ali vokalizira, da izrazi svoje želje.

Prepoznate v tem opisu vašega malčka?

V tem obdobju, ko otrok shodi potrebuje več dela z rokami. Obe roki ima sedaj svobodni in odpira se mu toliko možnosti za rokovanje z njima. Saj veste, otroci so najbolj srečni, ko imajo kaj v rokah, vedno želijo kar prijeti, se česa dotakniti, mi pa jim vedno branimo se dotikati naših stvari (te jih seveda najbolj zanimajo :)) – bojimo se, da bi nam kaj uničili. Otrok pa potrebuje okolje, v katerem se bo lahko dotikal različnih predmetov kjer je zanj dovolj spodbud za njegov razvoj. Umaknite vredne in lomljive predmete, v doseg otrokovih rok pa postavite predmete in igrače s katerimi bo razvijal gibanje svoje roke.

IMG_5594

M. Montessori je tako lepo zapisala v knjigi Srkajoči um:
»Preden mine leto, so njegove roke polno zaposlene na različne načine, ki so zanj pravzaprav različne vrste dela: odpira in zapira omarice, predale ali škatle s pokrovom, vleče zamaške iz stekleničk in jih ponovno maši…Prav s pomočjo takih naporov otrok dobiva vse več nadzora nad svojimi rokami.«

Zelo rad otrok v tej starosti uporablja palec in kazalec in s tem razvija svoj pincetni prijem, ki bo dobro razvitega še kako potreboval, ko bo pričel s pisanjem. Za razvoj pincetnega prijema pa otrok potrebuje veliko izkušenj, kar staršem običajno ni všeč, ker v tem obdobju s palcem in kazalcem zelo rad pobira po tleh majhne smetke in drobtinice. 🙂

Da bo vaš stres manjši, pa mu lahko priskrbite druge predmetke, ki jih bo lahko prijemal: kamenčke, fižolčke, majhne cofke, če naštejem nekaj idej. Naj imajo veliko priložnosti za to.

V tem obdobju tudi radi dajejo predmete v in iz škatle in dajejo predmete v luknje. Zelo všeč jim je (velikokrat opazim na naših srečanjih montessori za otroke in starše), ko vstavljajo ping pong žogice v veliko prazno plastenko. Na voljo pa so tudi posebni materiali, ki podpirajo to otrokovo potrebo:

Zelo je v tem obdobju v razvoju koordinacija oko roka, ko morajo dobro preceniti razdaljo med roko in očesom, npr. kako daleč naj seže roka in pod kakšnim kotom, da jo bo lahko nataknil na vreteno. Zato so otrokom takrat zelo zanimiva različna vretena:

Ti dve igrači pa sta tudi zelo dobri  za razvoj koordinacije oko roka:

LT009

LT004

LT003

Zapišite vaš komentar

90 − = 85